Osteopaat Hasselt - Hannelore Desmet - Hazelarenlaan 28, Hasselt

5 tips om je vakantiekilo's kwijt te spelen!

12/09/2018

De vakantie is achter de rug. En of het een goeie was?! Aperitiefje hier, hapje daar, BBQ en ijsjes à volonté, om nog maar over de hoeveelheid alcohol te zwijgen. Vaak hoe beter het weer, hoe meer vakantiekilo's hiermee gepaard gaan. De vakantie is intussen gepasseerd, en nu moeten die extra kilootjes er ook weer af. Maar hoe begin je hieraan? In wat volgt vind je vijf tips om je vakantiekilo's kwijt te spelen. Veel succes ermee!

 

Tip 1: 30 dagen zonder alcohol

 

Alcohol zijn loze calorieën. Wees streng voor jezelf en ga de uitdaging aan. De weegschaal zal je dankbaar zijn!

 

Tip 2: Breng een gezond patroon in je eetgewoonten

 

Een gezond voedingspatroon start met het opstellen van een weekplanning. Op internet zijn er genoeg gezonde gerechten te vinden om voldoende variatie in je eetplanning te voorzien. Ben je toch inspiratieloos of weet je niet goed hoe hieraan te beginnen, dan is het een zinvolle zet om contact op te nemen met een voedingsdeskundige.

 

Tip 3: Hou je aan je aan je vooropgesteld GEZOND boodschappenlijstje

 

Je vakantiekilo's kwijt geraken, start in het grootwarenhuis. Wat je niet koopt, kan je immers niet opeten. Op basis van de hierboven vermelde weekplanning ga je na welke producten je nodig hebt en enkel deze producten schaf je aan. Geen extraatjes!

 

Tip 4: Combineer cardio- en krachttraining

 

Om je calorieën kwijt te geraken zal je aan cardiotraining moeten doen. Dit kan onder de vorm van stevig wandelen, fietsen, lopen, zwemmen, noem maar op... Naast cardiotraining is het verstandig om ook krachttrainingen uit te voeren om terug aan spiermassa te winnen. Dit kan in de fitness, maar kan ook gerust bij je thuis. Je hebt niet steeds (fitness)materiaal nodig om toch een zware workout voor je spieren af te werken.

 

Tip 5: No stress!

 

Stress kan een oorzaak zijn waarom we maar al te snel de snoepgoedkast induiken. Laat de stress voor het gewichtsverlies geen vat hebben op jou en tracht je te houden aan bovenste vijf tips. Relax, trek je sportkleren aan en verbrand de eerste calorieën!

 

Heb je hierover meer vragen of wens je graag verdere begeleiding bij je sporthervatting? Neem gerust contact met ons op.

 

 

Sportieve groeten,


Hannelore Desmet                &              Sarah De Vogelaer

Sportkinesitherapeut                             Sportkinesitherapeut
Personal Trainer                                     Manueel Therapeut

Osteopaat                                                MSc in LO en bewegingswetenschappen

 

Hazelarenlaan 28
3500 Hasselt

+32 484 54 76 58
info@bebalancedbefit.be

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

in de
kijker

Gluteus tendinopathie: wat is het en wat kan je eraan doen?

27/11/2019

1/3
Please reload

Recent
nieuws
Please reload

Archief